Wie?

Gepubliceerd op 21-11-2017
JONGE VLOGGERS JULIE EN ELINE SCREENEN DE WESTHOEK

RESOC Westhoek wil met haar regiomarketingcampagne “De Nieuwe Wereld” jonge gezinnen, jongeren en (startende) ondernemers overhalen om zich (terug/of blijvend) in de Westhoek te vestigen. Zij hebben daarvoor onder meer beroep gedaan op twee jonge vloggers Julie en Eline die via grappige videointerventies de stereotypes rond de regio weerleggen (of niet?).

Met de campagne wil RESOC Westhoek in eerste instantie de interesse wekken voor de troeven van de regio. In die zin wil men de al te makkelijke stereotype beelden over de streek aanpakken en bijdragen tot een meer realistisch en positief beeld over de regio. In tweede instantie is het de ambitie om een beweging op gang te brengen van inwoners, werknemers en ondernemers naar de regio.

RESOC Westhoek nam onder meer Julie Reynaert en Eline Delie, twee vlotte vlogsters, onder de arm. Julie is afkomstig uit Koksijde (uit de Westhoek dus…) en studeerde samen met Eline
Communicatiemanagement bij Howest in Kortrijk. Samen hebben ze de blog “Van ’t Beste” (http://e-portfolio.howest.be/eline-delie/) waarop ze heel geregeld heel leuke verslagen van hun trips posten. Julie en Eline trokken onlangs naar de Westhoek. Met de rubberlaarzen aan, voorbereid op het ergste, wilden zij zelf de sfeer opsnuiven en dit 'onderontwikkeld' gebied verkennen. Hun ervaringen hebben ze nu vastgelegd in een reeks video’s.

Benieuwd naar deze filmpjes? Bekijk deze op onze Facebookpagina

Deel deze pagina